El Govern català, amb l’oposició d’ICV-EUiA, ha aprovat el seu pla de promoció del sector automobilístic en temps de crisi econòmica. És un pla que permetrà beneficiar als que més tenen i als cotxes més contaminants a diferència del pla aprovat pel govern espanyol. A Catalunya es poden atorgar ajuts a cotxes amb un preu de fins a 49.000 euros (a Espanya 30.000), i que superin les 150 grCO2/km. Un anàlisi de quins són els automòbils que es fabriquen a Catalunya, quins són els seus preus, i quines les seves emissions per kilòmetre fa del tot incomprensible el pla català, defensat pel conseller Huguet.
La majoria dels models que es fabriquen a Seat i Nissan costen menys de 30.000 euros i compten amb més models amb emissions inferiors a 150grCO2/km. Per què el PSC i ERC eleven el llistó tant en preu com en emissions?. A qui volen beneficiar?. És aquesta la política que volen impulsar a Europa?. Fins i tot la ministra espanyola de Medi Ambient s’ha mostrar contrària a aquesta mesura, que ja és dir.
A més, aquest pla acaba mostrant una posició erràtica del mateix govern que en pocs dies ha passat d’afirmar que fins que no hagués acord en el nou model de finançament per Catalunya no disposava de recursos econòmics per invertir en el pla espanyol, a aprovar un pla propi que supera àmpliament els llindars de preus i emissions plantejats a Espanya en el que sembla una absurda competició per veure qui la diu més grossa.
Aquest pla, per conjuntural que sigui, contradiu moltes de les polítiques ambientals aprovades pel mateix govern català i per directives i objectius aprovats a la Unió Europea de lluita contra el canvi climàtic i la millora de l’aire que respirem en àrees urbanes. Per exemple la UE s’ha fitxat el 2015 com a data per a que els nous cotxes no superin els 120grCO2/km. D’altra banda compromet recursos que són necessaris per fer front a les conseqüències que la crisi econòmica està provocant en amplis sectors socials.
La sortida de la crisi econòmica no es pot contraposar a les necessitats socials creixents, ni a la defensa del medi ambient com a millor inversió de futur.
La majoria dels models que es fabriquen a Seat i Nissan costen menys de 30.000 euros i compten amb més models amb emissions inferiors a 150grCO2/km. Per què el PSC i ERC eleven el llistó tant en preu com en emissions?. A qui volen beneficiar?. És aquesta la política que volen impulsar a Europa?. Fins i tot la ministra espanyola de Medi Ambient s’ha mostrar contrària a aquesta mesura, que ja és dir.
A més, aquest pla acaba mostrant una posició erràtica del mateix govern que en pocs dies ha passat d’afirmar que fins que no hagués acord en el nou model de finançament per Catalunya no disposava de recursos econòmics per invertir en el pla espanyol, a aprovar un pla propi que supera àmpliament els llindars de preus i emissions plantejats a Espanya en el que sembla una absurda competició per veure qui la diu més grossa.
Aquest pla, per conjuntural que sigui, contradiu moltes de les polítiques ambientals aprovades pel mateix govern català i per directives i objectius aprovats a la Unió Europea de lluita contra el canvi climàtic i la millora de l’aire que respirem en àrees urbanes. Per exemple la UE s’ha fitxat el 2015 com a data per a que els nous cotxes no superin els 120grCO2/km. D’altra banda compromet recursos que són necessaris per fer front a les conseqüències que la crisi econòmica està provocant en amplis sectors socials.
La sortida de la crisi econòmica no es pot contraposar a les necessitats socials creixents, ni a la defensa del medi ambient com a millor inversió de futur.
1 comentario:
incomprensible?
És demagògia pura i dura la teva entrada, com totes les postures polítiques que defensen lluitar contra el canvi climàtic amb apostes tipus moderació variable de la velocitat i apostes pels radars.
Molta gent no podem anar en transport públic pel simple fet de movilitat ràpida, cosa que amb transport públic no podem dur a terme; però queda molt maco dir que s'ha de fer ús del transport públic: millor perdre 3 hores al dia en desplaçaments (per tant, pèrdua de qualitat de vida al poder disposar de menys temps per a les coses d'hom) que contribuir a la contaminació oi? És totalment hipòcrita. Si volguèssiu reduir la contaminació, apostaríeu clarament per energies renovables al 100%; si volguèssiu reduir la contaminació, obligaríeu que els grans agents productors de contaminació (tèrmiques, indústries,...) busquessin fòrmules productives no contaminants; si la volguèssiu reduir, pressionaríeu per canviar l'estat productiu actual.
Ho feu? La resposta a mi em diu que no. En canvi, us ompliu la boca per quedar bé de cara a la galeria dient que s'ha de fer ús del transport públic: m'agradaria veure a mi l'Hereu o algun dirigent d'ERC en el bus. El dia que els polítics l'utilitzin de forma diària, llavors hi creuré. Fins llavors, em pixaré al damunt dels polítics que afirmen que s'ha d'utilitzar el transport públic, mentre ells van amb els seus cotxes amb vidres tintats d'injecció 3.0 (contaminen? no pas..) saltant-se les caravanes pel voral. Em fa molta pena que ens prengueu el pèl d'aquesta manera, sou una colla d'hipòcrites i snobs.
Mentrestant, poseu velocitat variable i centenars de radars en favor de "la reducció de la contaminació i dels accidents", en tramps que podrien ser autopistes tranquilament: la única raó és la de recaptació de diners, per això sou uns hipòcrites. Als punts negres de la xarxa viària però, ni radars ni velocitat variable... em ric de vosaltres, lo fotut és que vosaltres us en rieu cada dia de nosaltres. El poble us hauria de parlar clarament i fer-vos fóra a tots, és tan pudorós que és indecent. No entenc ni com puc perdre el temps escrivint això amb uns pocavergonyes com vosaltres.
Gràcies per la vostra poca vergonya.
Publicar un comentario