5.2.08

EL PEIX QUE ES MOSEGA LA CUA

Esperem que la precampanya gràfica d’ICV-EUiA porti molta cua en els propers dies. I no serà per peixos!. Ahir el Marc Rius, director nacional de la campanya, presentava a Terrassa la precampanya gràfica, el perquè de la mateixa i els seus objectius. És realment una campanya diferent, amb contingut polític sobre els problemes reals de la gent, i que cerca la reflexió de la ciutadania davant de determinades situacions. Fuig de la subhasta electoral i de la resposta a d’altres partits polítics, fet tan usual en política i que tanta desafecció provoca.
Es tracten tres temes: el repte de la immigració, la situació dels mileuristes i de l’habitatge, i l’estat del transport públic i el medi ambient. Són frases que s’encadenen per acompanyar la reflexió i que acaben amb una resposta amb els que trenquem el cercle viciós. ICV-EUiA vol parlar dels problemes de Catalunya però des de la vessant més quotidiana que afecta a les persones:

-“Un mileurista guanya 1.000 € al mes. Una hipoteca costa 1.000 € al mes. Pregunta: Com menja un mileurista? Resposta: o pugen els sous o baixen les hipoteques”,
-“Si el transport públic no funciona tots anem amb cotxe. Si tots anem amb cotxe, ens carreguem el medi ambient. Si el transport públic no funciona, ens carreguem el medi ambient. Solució: el transport públic ha de funcionar.
-“Si no donem drets als immigrants, no podem reclamar-los deures. Si no podem reclamar els deures als immigrants, no podem donar-los drets. Solució: donem als immigrants tots els drets. Exigim-los tots els deures”.

Aquests tres misatges apareixeran en 310 opis del Metro de Barcelona, i en les línies de rodalies tant de FGC com de Renfe. Marc Rius ha qualificat la campanya “d’austera” i ha explicat que el pressupost total de precampanya i campanya serà de 900.000 euros, amb poc paper (esperem que els altres partits també facin públic el seu pressupost electoral). La precampanya “sobretot serà molt interactiva perquè està basada en la mobilització a la xarxa”. Així a partir de demà, comptarà amb un perfil a Facebook, un canal propi a Youtube per seguir en vídeo la campanya, una galeria d’imatges a Flickr, un lloc a Myspace, on convidarem als músics de Myspace a fer-se amics i amigues d’en Joan Herrera, a més del bloc del cap de llista (http://joanherreratorres.blogspot.com) que ja fa unes setmanes que funciona.

No hay comentarios: